21.4.15

Looking for Alaska


...aneb Po dlouhé době jsem něco přečetla, a tak se chlubím.


Ne, ve skutečnosti bych jen chtěla napsat kraťoučkou recenzi na knížku Hledání Aljašky od Johna Greena. 
Nejdřív chci říct, že od tohoto spisovatele je to má první knížka. O Aljašce jsem nikdy předtím neslyšela, zato o Greenovi ano. Ale kdo ne. :-) Napsal přeci Hvězdy nám nepřály a Papírová města - obojí zfilmováno, druhý titul se teprve těší na svou premiéru (letos v červenci). A příběh Hazel-Grace a Guse mě totálně dojal. A proto když jsem v knihkupectví zahlédla koutek s Greenovými knihami, bylo mi jasné, že si jednu z nich odnesu. Měla jsem chuť přečíst si nějaký hezký příběh. A teď už můžu potvrdit, že jsem sáhla po správné knížce. 

.
Příběh vypráví středoškolák Miles Halter, který se vyžívá v posledních slovech známých osobností, má velikou nouzi o přátele a žije poněkud nudný život. Nehodlá se s tím však smířit a rozhodne se, že nechá svůj starý život a vydá se za něčím novým. Nastoupí na internátní školu Culver Creek  a spolu s touto změnou se postupně mění i on sám. Ze slušného chlapce se najednou stává někdo, kdo se nebojí udělat průser, umí se bavit a hlavně - má kolem sebe partu skvělých lidí, na které nedá dopustit. Vzniká mezi nimi opravdu silné přátelství. Největší vliv na něho má (jak jinak) dívka, do které se neskutečně moc zamiluje - Aljaška Youngová. Tato náladová, impulzivní, ale přesto kouzelná dívka má opravdu něco do sebe. Dle mého je to velmi zajímavá osobnost a v knížce jsem si ji moc oblíbila. Možná je to schválně napsané tak, abyste si ji (stejně jako hlavní hrdina) prostě zamilovali. Naneštěstí pro něho má už přítele. Další v partě je Chip Martin, přezdívaný Plukovník (tato přezdívka mi přišla úplně hrozná.. ale postupně jsem si na ni zvykla a ke konci knížky už mi tak nevadila), který je Milesův spolubydlící. Miles si také vyslouží prapodivnou přezdívku, a to Váleček - myšleno ironicky, protože je hubený jak lunt. Další v partě je Vietnamec Takumi a hezká cizinka Lara. 

😊V Milesově životě je najednou spousta legrace, kanadských žertíků, alkoholu a cigaretového kouře. Dokonce ho potká i láska (a k tomu ještě něco jako láska). Všechno se zdá být perfektní. Dokud nepříjde den, který mu změní život.

Líbí se mi styl, v jakém je kniha podána. Také je zajímavé, jak je celá kniha je rozdělena na dvě části, a to "předtím" a "potom". Takže jednotlivé kapitoly nesly názvy jako "186 dní předtím" atd... Asi jste tedy uhádli, že se něco stane, ale co, to vám spisovatel ani slůvkem nenapoví a nechá vás v zuřivé zvědavosti (jako mě) až do chvíle. 

Ráda bych se rozepsala víc, ale nechci prozradit příběh ani nějaké další zásadní věci. Každý by si to měl v knize prožít sám. :-)

Knížku vám všem tedy moc doporučuji. Těch pár hodin čtení za to opravdu stojí. :-) 
Mějte se krásně!

PS. Na druhém obrázku je portrét dívky - přesně takto jsem během čtení Aljašku skutečně viděla. Na tento obrázek jsem narazila až později, takže mě z toho až zamrazilo. :D 
PS II.: Doufám, že Plukovníka bude ve filmu hrát Josh Hutcherson, je mu totiž (podle mě) neuvěřitelně podobný a tahle role by mu sedla jak prdel na hrnec!

Instagram
Ask me something..

Žádné komentáře:

Okomentovat